Automobilių apdailos procese džiovinimas yra svarbus etapas, kuris lemia ne tik rezultatus, bet ir trumpalaikę bei ilgalaikę dažymo kokybę. Džiovinimo fazė yra būtina norint užtikrinti, kad dažų paviršius taptų atsparus fiziniam poveikiui, šlifavimui ir poliravimui. Toliau pateikiama trumpa įvairių džiovinimo technologijų, naudojamų automobilių remonto dirbtuvėse, apžvalga.
Džiovinimo būdai:
- Džiovinimo kabinos
- Infraraudonųjų spindulių (IR) džiovinimas
- UV džiovinimas
- Džiovinimas kambario temperatūroje
Džiovinimo kabinos
Džiovinimo kabinos yra vienas tradicinių būdų dažams džiovinti. Naudojant šį metodą, galima pasiekti 70-90°C temperatūrą. Šis būdas apima įprastus degimo kameros ir tiesioginio šildymo metodus, kurie sumažina energijos sąnaudas ir džiovinimo laiką.
Infraraudonųjų spindulių (IR) džiovinimas
Infraraudonųjų spindulių džiovinimas vyksta naudojant elektromagnetinius spindulius, kurių bangos ilgis yra 800-500 000 nm. Skirtingų bangų spinduliuotė (trumpo, vidutinio ir ilgo ilgio) pasižymi skirtingais džiovinimo laikais bei paviršiaus temperatūromis. Įranga gali būti mobili, pusiau stacionari arba robotizuota, priklausomai nuo naudojimo poreikių.
UV džiovinimas
UV džiovinimas naudojamas su UV spinduliuotės sukeltomis cheminėmis reakcijomis, kurios vyksta esant trumpiems bangos ilgiams (320-400 nm). Ši technologija pasitelkia fotoiniciatorius, kurie, veikiami UV šviesos, pradeda chemines reakcijas, džiovinančias dažus.
Džiovinimas kambario temperatūroje
Džiovinant kambario temperatūroje, naudojamas natūralus vandens ar tirpiklių garavimas. Šis metodas yra mažiau ekonomiškas dėl ilgesnių džiovinimo laikų, tačiau jį galima pagreitinti naudojant oro pūstuvus arba specialius priedus.
Visiems džiovinimo būdams svarbu laikytis atitinkamų techninių duomenų ir užtikrinti, kad produktai būtų tinkamai išdžiūvę, nes tai tiesiogiai įtakoja galutinę darbų kokybę. Norėtumėte sužinoti daugiau apie džiūvimo įrangą ir procesus? Susisiekite! Stengsimės atsakyti į visus Jūsų klausimus!